2393
7.200
21.vii.26
a
házam
ez a ház, amiről álmodom
tegnap éjjel, vagy bármelyik éjjel
a házam egy elveszett ország
gyakran álmodom rég elfeledett szobákról
a fürdőszoba --
esőből készült erdő
egy kert a fénykútban
minden szobának megvan a saját évszaka
az egyik szobában vasárnap lesz
senki sem tudja, milyen nyelven beszélnek ott
a ház, amiről álmodom, soha nem kétszer ugyanolyan
a dolgozószoba tele van soha meg nem írt könyvekkel
a polcok túl messze vannak ahhoz, hogy elérjük őket
és a konyha, az étkező --
mint a lakoma, amit elvesznek attól a pillanattól
kezdve, hogy meglátod, abban a pillanatban, hogy megérzed az illatát
a régi terítő trükk
mindez gyorsabb, mint a szem
büszke vagyok erre a helyre
büszke vagyok a házamra
erre az országrat
hogyan vehették el tőlem
amikor soha nem voltam itt?
bizonyos értelemben egész életemben itt éltem
soha nem láttam ezt a helyet
nincs itt óra
már nem vagyunk a térképen
mint ha együtt kellene ezt álmodnunk
örülök, hogy hozzám itt csatlakoztál
my house
this is the house I dream
last night or any night
my house is a lost country
often I will dream rooms long forgotten
the bathroom --
here is a forest of rain
a garden in a well of light
each room has its own season
in one room it will be Sunday
no one knows which language they speak
the house I dream is never twice the same
the study is full of books that have never been
written
the shelves are too far to reach
and the kitchen, the dining room --
like the feast taken away the moment you see, the
moment you smell it
the old table cloth trick
all of this is faster than the eye
I am proud of the place
I am proud of my house
this country
how can it have been taken from me
when I was never here?
I have lived here all my life in a way
I have never seen this place
there's no clock
we are no longer on the map
it's as if we have to dream this together
I'm glad you have joined me here
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.